Te lang geleden - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Rianne Smelt - WaarBenJij.nu Te lang geleden - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Rianne Smelt - WaarBenJij.nu

Te lang geleden

Door: Rianne Smelt

Blijf op de hoogte en volg Rianne

31 Oktober 2012 | Finland, Jyväskylä

Zo ik log ook weer eens in. Ik wist dat het lang geleden was dat ik hier wat had geschreven, maar dat het zo lang geleden was wist ik ook weer niet. Er is dan dus ook wel wat te vertellen. Maar een paar reizen in Finland gedaan. Niet heel veel ofzo, maar wel een paar. Daarbij ook weer een deel van de mensen van mijn EILC cursus gezien, dat was wel heel erg leuk. Inmiddels ook 2 grote huisfeesten gehad. Helaas was de laatste ietwat minder geslaagd door een aantal mensen waardoor er voorlopig geen grote feesten meer komen. Maar verder ben ik in mijn vakantie, alweer 2 weken geleden,toen zijn we met in totaal 4 meiden naar Helsinki gegaan, van daar de boot naar Tallinn, de dag erna weer in de avond terug, nachtje en dagje weer in Helsinki, dan in de avond naar Stockholm, daar kwamen de volgende ochtend aan, 3 dagen (2 nachten) in Stockholm voordat we vertrokken naar Turku, daar nog een dagje rondgelopen voor we weer terug gingen naar Jyväskylä. Het was erg leuk. In Tallinn was doordat we er buiten het reguliere toeristen seizoen waren niet echt veel te doen helaas.

Vorige week hebben we hier de eerste sneeuw gehad. Op die woensdag was in de ochtend het eerste beetje gevallen, maar daar was na een paar uur niets meer van te zien, maar die vrijdag heeft het de hele dag door licht gesneeuwd. Wat ook wel een beetje een rare gewaarwording was zo in oktober. Nu is het weer wat warmer en was het gisteren vast. Wel heeft de sneeuw voor een paar mooie foto's opgeleverd.

En het allerlaatste nieuws. Mijn vlucht terug naar huis op 23 december was geannuleerd. Het goede nieuws is wel dat ik nog steeds voor de kerst thuis ben. Ik kom zelfs al eerder thuis. Ik zet namelijk weer voet op Nederlandse bodem op 21 december. het rare is wel dat het zonder vandaag mee te rekenen maar 50 dagen weg is. En er is nog zo veel wat ik wil zien. Gelukkig is december wat rustiger waardoor ik dan nog wat kan reizen en dan hebben we waarschijnlijk ook nog een reünie met de taalcursus waar het avontuur allemaal is begonnen. Dus allemaal leuke dingen nog in het vooruitzicht, en helaas ook nog genoeg verslagen die geschreven moeten worden.

Ik zal proberen de volgende keer weer eerder te schrijven als nu. Ik kan alleen niks garanderen.
Groetjes Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ben student Media en Entertainment Management en ga in de eerste helft van mijn 4e jaar via mijn school een half jaar in Jyväskylä, Finland studeren. Voordat ik ga beginnen met het studeren ga ik eerst een EILC cursus (taal cursus via EU) Fins volgen.

Actief sinds 25 Maart 2012
Verslag gelezen: 1077
Totaal aantal bezoekers 2936

Voorgaande reizen:

31 Juli 2012 - 23 December 2012

JAMK, Jyväskylä

Landen bezocht: