Nog 39 dagen… HELP!!!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Rianne Smelt - WaarBenJij.nu Nog 39 dagen… HELP!!!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Rianne Smelt - WaarBenJij.nu

Nog 39 dagen… HELP!!!!

Door: Rianne Smelt

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 Juni 2012 | Nederland, Haarlem

Over nog maar 39 dagen ga ik weg, en voor mijn gevoel moet er nog zo ontzettend veel gedaan worden. Al kan het zijn dat het ook heel erg mee valt. De afgelopen week een beetje ziek geweest waardoor ik thuis veel heb kunnen regelen. Maar doordat ik woensdagmiddag pas ziek werd heb ik toen ook nog wat kunnen voorbereiden met m’n moeder buiten de deur.

Maar even een update over hoe het nu allemaal loopt na de vorige blog post. Ja inderdaad hoe het nu allemaal loopt, want inmiddels loop ik alweer bijna 2 weken zonder krukken! Voor degene die het nog niet eerder mee hadden gekregen. Ik had bij dat badminton toernooi eind maart m’n knie verdraaid. Eerst dacht ik en eigenlijk iedereen met mij dat er niks aan de hand was. Na 3 tot 3,5 week liep ik ook weer zonder krukken en normaal. Maar na een week zakte ik uit het niets ineens weer door mijn knie. Bla bla bla… (wil je weten wat dit betekend moet je m’n vorige update maar lezen). Dus de orthopeet zei waarschijnlijk kruisband afgescheurd en/of m’n meniscus gescheurd. Oplossing… kijkoperatie. Die kijkoperatie was 1 juni. Ik heb zelf niet mee gekeken en grotendeels niet geslapen. Alleen op het einde werd ik in de operatie kamer wakker. Grappig detail, ik mocht de radiozender uitkiezen en koos 3FM en het laatste nummer wat ik hoorde voordat ik de operatiekamer uit werd gereden was van Rigby. Na de operatie kreeg ik te horen wat er nu precies had. En onder het mom van “als ik het doe, doe ik het goed” had ik niet mijn voorste kruisband afgescheurd… nee ik had hem gewoon door midden gescheurd. En toen ik er doorheen zakte was een van de twee delen in mijn knie gewricht komen te zitten waardoor het blokkeerde. Maar zoals ik zei: “Als ik het doe, doe ik het goed” had ik uiteraard ook een stukje van m’n meniscus mee genomen. Nu dus fysiotherapie sinds de operatie tot deze week 3 keer per week. En vanaf de komende week 2 keer per week. Vandaag compleet afgemat, maar ik kan m’n knie weer helemaal strekken en buigen gaat grotendeels ook weer gewoon goed. Mag alleen nog niet hurken en dat soort dingen.

In middels komt mijn feest ook steeds dat is nog maar 8 daagjes. En ik ben nog met de playlist bezig, al is dat een van de dingen waar ik aan heb kunnen werken tijdens het ziek zijn. Ook heb ik inmiddels het grootste deel van alle formulieren ingevuld die ingevuld moeten worden. Alleen m’n learning agreement moet nog uit Finland komen en moet nog ondertekend worden hier in Nederland. Wel is alles met de DUO geregeld. Alleen m’n collegegeld moet ik volgens mij nog 1 ding voor regelen. En ik heb woensdagochtend een nieuwe backpack gekocht want degene die ik van m’n zus kon lenen was te klein…OEPS! Dus nu een grotere backpack, max. 85 liter past er in. En ook het koffertje wat ik voor m’n handbagage ga gebruiken hebben we gekocht. Er zijn nu dus nog flink wat kleine dingen die ik moet kopen. Vandaag wel voor de laatste keer voor Finland naar de kapper geweest. Ben benieuwd hoe lang het zal zijn als ik terug kom.

Wat ik me net bedenk. De vorige update was voordat ik wist waar ik heen ging voor mijn EILC taalcursus. En het is geworden *tromgeroffel* Vaasa. Dit is een stad aan de westkust van Finland. Zoals jullie weten vertrek ik 31 juli, ik dacht namelijk dat die cursus op 1 augustus echt zou beginnen, maar nee ze hebben 1 augustus als aankomst dag gerekend. Gelukkig ben ik niet de enige die dit had gedacht. Ik geloof dat we inmiddels met een man of 10 zijn van de ik geloof 64. Maar ja dan heb je het probleem van geen slaapplaats die ene nacht. Gelukkig is er een Facebook groep en hebben we via daar al een aantal groepjes van 4 gemaakt die voor die ene nacht een hotel vlakbij het treinstation boeken. Ik zal de kamer delen met een Italiaanse, Duitse en Oostenrijkse jongen. Nu hopen dat geen van hun heel erg snurken. Ook hebben we al afgesproken om met een aantal die er vroeg genoeg zijn die dag voor dinner om uit eten te gaan in de buurt. Door een van de organisatrices is ons een Tex-Mex restaurant aangeraden wat niet te duur is. En aangezien wij op dit moment de hele stad nog niet kennen en niet weten waar de goede restaurantjes zitten die niet te duur zijn, zal dat het waarschijnlijk wel gaan worden.

Op 23 augustus ga ik dan naar Jyväskylä. De introductie is van 27 tot 29 augustus. Dus in de dagen ertussen ga ik nog even wat rondreizen. Toch handig die kaarten waarmee je zonder dat het veel kost door een land kan reizen zo veel als je wil. Ik heb al een paar adviezen gekregen qua plaatsen die ik moet zien en ik heb nog een reisboek waar een aantal leuke dingen in staan. Als ik terug ben wil ik waarschijnlijk wel weer terug omdat ik lang niet genoeg tijd zal hebben om alles te zien wat ik wil zien, maar ik ga kijken hoe ver ik kom. Ook qua kosten… yikes.

Maar tot ik weg ga nog een aantal leuke dingen om naar uit te kijken al is het rare wel dat ik elke keer niet weet of het nu echt de laatste keer is. Door de operatie had ik verwacht dat ik een aantal dingen al niet meer zou kunnen doen maar doordat mijn herstel nu zo goed gaat, kan het wel. Dus we zullen het meemaken en tot die tijd ga ik heerlijk genieten van alles wat nog gaat komen, de komende 39 dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ben student Media en Entertainment Management en ga in de eerste helft van mijn 4e jaar via mijn school een half jaar in Jyväskylä, Finland studeren. Voordat ik ga beginnen met het studeren ga ik eerst een EILC cursus (taal cursus via EU) Fins volgen.

Actief sinds 25 Maart 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 2935

Voorgaande reizen:

31 Juli 2012 - 23 December 2012

JAMK, Jyväskylä

Landen bezocht: