Nog iets meer als 3 maanden voor vertrek - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Rianne Smelt - WaarBenJij.nu Nog iets meer als 3 maanden voor vertrek - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Rianne Smelt - WaarBenJij.nu

Nog iets meer als 3 maanden voor vertrek

Door: Rianne Smelt

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 April 2012 | Nederland, Haarlem

Weer een korte update. Mijn ticket naar Finland is geboekt. Ik vertrek 31 juli in de ochtend. En dit zeg ik zonder enige twijfel. Zoals sommige van jullie al weten heb ik 5 weken geleden m'n knie verdraaid. Alles leek goed te gaan en dat het enkel een flinke opdoffer heeft gekregen. Kon na 3 weken ook gewoon normaal lopen... tot vorige week vrijdag. Toen ging het mis. Ik wilde bij Rockaoke, moet je zeker eens heen gaan super gezellig maakt niet uit hoe slecht je zingt (www.rockaoke.nu), het podium op stappen en ineens valt m'n knie onder me weg en voelt het alsof er een rubberen kip vanaf m'n bovenbeen naar beneden hangt. Direct spoeddienst gebeld toen ik in de trein zat. Die zeiden even een nachtje afwachten, maar de volgende ochtend zat ik toch in het ziekenhuis. Ze dachten dat het m'n binnenste knieband was, dus ik moest 5 dagen bedrust houden. Gisteren dus weer naar de huisarts. Die verwees door naar het ziekenhuis en daar kwamen ze tot de conclusie kniebanden en/of meniscus.

Maar ik ga hoe dan ook. Dit is zo'n ervaring die ik niet wil missen en niet ga missen. Dus ik GA 31 juli... En waar ik dan heen ga, ja ik vlieg naar Vaasa om daar in Augustus een taalcursus te volgen en als het niet in Vaasa is, dan wel in Turku (ga ik vanuit) Dus ja het ticket is geboekt. De eerst volgende sta, het feest verjaardags-/afscheidsfeest. Die is over bijna 2 maanden, een maand voordat ik vertrek. Ook daarvan zijn de voorbereidingen in volle gang en binnenkort dus maar de uitnodigingen de deur uit sturen.

Dus voor vertrek ook nog naar een aantal leuke concerten en festivals en een home away from home playlist maken met allemaal Nederlandse artiesten, of dat ook alleen maar Nederlandstalig gaat worden betwijfel ik wel. Gelukkig heb ik nog even de tijd om daarover na te denken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ben student Media en Entertainment Management en ga in de eerste helft van mijn 4e jaar via mijn school een half jaar in Jyväskylä, Finland studeren. Voordat ik ga beginnen met het studeren ga ik eerst een EILC cursus (taal cursus via EU) Fins volgen.

Actief sinds 25 Maart 2012
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 2939

Voorgaande reizen:

31 Juli 2012 - 23 December 2012

JAMK, Jyväskylä

Landen bezocht: